wtorek, 14 października 2014

dyńkowe frytki....dynia piżmowa

Kilka razy słyszałam,że można z dyni frytk też robić... z racji,że w tym roku tyle odmian się pokazało to i też wymyśliłam z tejże frytki....
gdzieś ktoś pisał żeby z odmiany Hokkaido ale mając doświadczenie,że jak zupę robiłam to się dosyć paćkała użyłam dyni piżmowej....jest bardziej twarda i się tak nie rozmięka...


generalnie żadna robota....obrać trzeba ze skórki...pokroić na mniej więcej równe kawałki....
bo tego imbir w drobne słupki....myślałam jeszcze o czosnku ale to już późną jesienią wypróbuję....
trochę oliwy i wymieszać żeby obkleiła frytki...i odrobina otrębów żytnich...
na folię aluminiową i do piekarnika w 180 stopniach na ok 25 min...zależy jak duże kawałki....
posolić i troszkę ostrej papryki i smacznego!...
pomyślę jeszcze nad jakimś sosem....ale ta piżmowa tak jest smaczna sama że chyba sos nie jest konieczny...sami zresztą spróbujcie i napiszcie jeśli coś pod nie Wam przypasuje....



2 komentarze:

  1. Uwielbiam potrawy z dyni i nigdy nie podawałem jej jeszcze w taki sposób. Na pewno wypróbuję ten pomysł :). Ostatnio wpadłem na dość niecodzienny przepis na dynię, podany na stronie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Była to zupa - krem z dyni, z dodatkiem chałwy. Przyznam, że dodatek chałwy mocno mnie zaskoczył. Okazało się jednak, że przysmak ten bardzo podkręca smak całej potrawy. Polecam wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna przystawka. Pierwszy raz robiłam takie frytki i jestem mile zaskoczona tą potrawą. Jeżeli chodzi o dynię, to jako dodatek do dań robię też dynię w zalewie słodko kwaśnej wg przepisu z https://najlepszewkuchni.pl/. Dzięki zastosowaniu wanilii, goździków oraz cynamonu, dynia w takiej postaci jest niezwykle aromatyczna. Polecam, często podaję ją do dań głównych jako dodatek.

    OdpowiedzUsuń

SAMO ZDROWIE!!! mikstura na teraz...

1 główka czosnku 2 korzenie chrzanu (lub 4 spore łyżki) 2 papryczki chili 2 cebule spory kawałek korzenia imbiru łyżka kurku...