sobota, 3 sierpnia 2013

wariacja na koperkowe klopsy....


po ciężkim tygodniu pracy czas na porządny obiad....
mój synek się zajada mięsem w tej postaci....:)
sporą drobno pokrojoną czerwoną cebulę zeszkliłam na oliwie, odstawiłam żeby ostygła....
zmiksowałam puszkę mieszanej fasoli z oliwą i pół pęczkiem koperku+ sól, pieprz.....
wrzuciłam to do 0,5kg mielonego mięsa z indyka + jedno jajko + cebula z patelni+ drugie pół pęczka koperku.........
sporo kolorowego pieprzu z młynka, sól, zioła prowansalskie i szczypta chili w płatkach....
nie dodaję żadnych bułek czy mąk bo pasta z fasoli świetnie je zastępuje a jest bardziej wartościowa....;)
w dużym garnku zagotowałam wodę z oliwą,kilka ziaren ziela angielskiego,sól, 2 listki laurowe + kilka ziaren pieprzu....
na wrzącą wodę wrzucałam klopsiki obtoczone w żytniej mące z pełnego przemiału.....
pogotowały się z 20 min,....
aby zagęścić do kubka z wywarem wsypałam 2 łyżki w/w mąki i porządnie zamieszałam....wlałam do garnka.... do tego oczywiście posiekany cały pęczek koperku..;)
żeby nadać kolor sosowi (od razowej mąki był szary, ziemisty) wsypałam łyżeczkę kurkumy...
smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

SAMO ZDROWIE!!! mikstura na teraz...

1 główka czosnku 2 korzenie chrzanu (lub 4 spore łyżki) 2 papryczki chili 2 cebule spory kawałek korzenia imbiru łyżka kurku...